popular post

popular post

http://4.bp.blogspot.com/-AexFsTTa33c/TmFNoxg9zSI/AAAAAAAAE6I/7K8bPKYBr8Q/s400/popular%2Bposts.jpg ‎4.bp.blogspot.com

popular post

http://4.bp.blogspot.com/-AexFsTTa33c/TmFNoxg9zSI/AAAAAAAAE6I/7K8bPKYBr8Q/s400/popular%2Bposts.jpg ‎4.bp.blogspot.com

info hacking

.....................................................jom chat di shoutbox ................>

try click

-----------klik unuk menderma

LANGKAH UNTUK MENYELAMATKAN LAPTOP

Dicatat oleh NICK KLUANG Wednesday, September 19, 2012

 kita biasa menggunakan laptop sambil meminum air.kemudian cawan yang berisi air diletakkan di sebelah laptop.tanpa disengaja atau disengajakan kita tersinggul cawan itu sambil berkata 'wadefak' (yang disengajakan tu nak dengki kawan dia). hahaha...


ok malam yang ngantuk ni aku nak bagi tips yang agak berguna untuk kowang.kowang boleh ingat kat kepale atau bila dah terkene air tros tengok blog ni..ahahaha.



LANGKAH-LANGKAH SEPERTI YANG TERTERA DIBAWAH

1. KERINGKAN 
Dengan pantas,tangkas dan tuntas mengangkat dan segera cabut bateri laptop,Segera keringkan bahagian luar laptop dengan kain bersih atau tisu,supaya dapat menghalang air masuk dengan banyaknya ke dalam laptop
Jangan membuka casing laptop anda lagi sebelum bahagian luar benar-benar kering.Paling berkesan gunakan hair dryer.Setelah bahagian luar dikeringkan,Anda perlu memberanikan diri membuka casing dan gunakan hair dryer atau menggunakan kipas angin untuk mengeringkan sisa air.Langkah awal ini 70% dapat menyelamatkan laptop anda.

2.POWER SUPPLY 
Setelah benar-benar kering pasang kembali casing laptop,pasangkan bateri dan cuba nyalakan,kalau tidak berhasil masukkan power supply anda,Jangan dibuang baterinya.Dengan menggunakan Power Supply dapat menstabilkan arus pada papan litar laptop(Pcb).Jika laptop anda kembali menyala,anda berjaya menyelamatkan laptop anda dari rosak..Jika tidak faham-fahamla sendiri,kemungkinan ada kerosakan pada bahagian prosesor,ram ataupun motherboard .Langkah selanjutnya fokus ke bahagian hardwarenya pula.



TUNGGU SAMBUNGAN ENTRI BAGAIMANA HENDAK MENUKAR PROSESOR DAN RAM PADA LAPTOP

nuff

comment

page transate